Vad händer på Timrå Golfklubb?

Timrå GolfklubbAlert, Klubbinformation, Nyhet

Vi vill rikta ett stort tack till alla hjältar som under veckan varit på golfklubben och fixat med olika saker.

Nu har vi luftat alla greener & tees, dressat upp och lagt första sådden för greenerna. I dag har vi haft ”dukgänget” på plats för att täcka greenerna. Efter ett fantastiskt arbete så blev allt klart under dagen. Nya boden ute vid rangen börjar nu att ta form och planeringen av utbyggnaden av uteplatsen är i full gång. Ännu en gång stort tack till alla er som varit med och slitit.

Installation av bevattningssystem samt slutdelen av nya målgreener tillsammans med att det fortfarande är lite blöt på rangen har tagit lite längre tid än beräknat pga den tidiga vintern som kom i fjol. Arbetet är i gång men vi vet inte i dagsläget exakt när vi kan öppna upp för träning på rangen & korthålsbanan. Vi lägger ut informationen så fort vi vet när.

Glädjande kan vi meddela att qbar golf öppnar upp sin tredje säsongen med lunchserveringen måndagen den 16 maj. Årets tävlingsprogram är mer eller mindre klart. Golfveckan är som vanligt vecka 27. Anmälan för programmet öppnas upp i slutet på nästa vecka. Gäller även för den så kallade kategorigolfen. Respektive kategori planerar dom sista delarna just nu.

Nästa vecka kommer vi också att skicka ut månadens nyhetsbrev där det kommer att finnas lite mer info b:la från Timrå Golf Academy och aktuell banstatus.

Välkomna till en snart ny golfsäsong