Match KM

Match KM 2023

Välkommen till Match KM 2023!

Vi fortsätter med framgången och kör Match KM även 2023. Exakt hur upplägget blir beror på hur många som anmäler sig, förra året spelade vi ett gruppspel och därefter finalspel. Hur det blir 2023 beror på antalet anmälningar, men utgå från att vi spelar x antal matcher och att varje match ska spelas innan ett givet datum och att mötande parter måste erbjuda minst 2-3st alternativa speltillfällen. Med andra ord så spelas alla matcher efter överenskommelse mellan de som ska mötas. Om man trots detta inte lyckas komma överens så tvingas tävlingsledningen vem som går vidare på WO.
Match KM spelas utan HCP och lottas efter enligt SGF med sidning i finalspelet.

Preliminärt spelas matcherna enligt nedan, mer information kommer när anmälningstiden gått ut:
Perioden 1 juni – 1 aug: Poolspel eller inledande matcher beroende på antalet deltagare.
Perioden 1 aug – 30 aug: kvartsfinaler och semifinaler
Perioden september – final

Startavgift 120kr

Resultat SKA rapporteras till receptionen och plansch i klubbhuset.