Timrå Golfklubb inleder samarbete med Quality Hotel Sundsvall

Bästa medlemmar

Vi är enormt glada, ödmjuka och stolta för att vi lyckats med att ingå ett samarbete med en ny restauratör i dessa tider. Timrå golfklubb har under dom senaste fem åren haft en spännande resa med att utveckla golfklubben till mer än bara golf, det ska vara en mötesplats för nätverk och trivsel. Dom senaste åren har vi också jobbat med förbättringar på banan & nya träningsmöjligheter för att kunna ta emot ännu fler golfare. En annan spännande nyhet är att vi dessutom planerar för etablering av en Padelbana i klubbhusområdet. Som en del i vår vision är också klubbhusområdet en viktig del för våra medlemmar, gäster och samarbetspartners och där ser vi Quality Hotell Sundsvall som den perfekta partnern med erfarenhet och kreativa idéer för att skapa en trivsam miljö på golfklubben. Trots läget med Sverige och världen så är jag säker på att det kommer att spelas mer golf än någonsin på Timrå Golfklubb detta år.

Välkomna till en ny säsong på Timrå golfklubb

Per Engström, Klubbchef Timrå Golfklubb.

Nedan kan du läsa Ralph Lindberg, VD Quality Hotel Sundsvall kommentar kring samarbetet.

I ett naturskönt område strategiskt beläget nära såväl Timrå som Sundsvall ligger en av regionens populära golfklubbar, Timrå Golfklubb.           Quality Hotel Sundsvall blir ny ägare av golfrestaurangen som öppnar under vecka 21.

– Det känns väldigt roligt och utvecklande att inleda ett nytt samarbete med Timrå Golfklubb. Det här är också en viktig strategisk satsning för oss. Vi har lång och bred erfarenhet av att driva restaurangverksamhet och mycket kompetenta medarbetare. Vi kommer att erbjuda dagens lunch, à la carte och lättare förtäring från morgon till kväll. Vi siktar också på kvällsaktiviteter vid några tillfällen under sommaren. Besöksnäringen har drabbats hårt till följd av Coronaviruset och vi har tyvärr som många andra, tvingats till uppsägningar. Det känns väldigt bra att vi trots pågående samhällskris kan vara offensiva med denna satsning och därmed kan erbjuda några av våra medarbetare fortsatt anställning. Golf är en populär och växande sport inom alla ålderskategorier där man vistas ute i friska luften, något som lockar extra mycket i tider som dessa, säger Ralph Lindberg, VD Quality Hotel Sundsvall.

Restaurangen kommer att gå under namnet q.bar golf och öppnar under vecka 21. Vi hälsar varmt välkommen ut till premiären!