Timrå Golfklubb i inslag på SVT med anledning av översvämningen igår

Timrå GolfklubbAlert, Baninfo, Klubbinformation, Nyhet

Som många redan vet så drabbades vi på Timrå Golfklubb av en ovanlig översvämning igår. Havsnivån i kombination med hårda vindar efter att vi sedan tidigare fått över 100 mm regn gjorde att stora delar av banan var under vatten. Främst sista nio men också hålen 5,6 och 7 blev drabbade.

Vattnet skönk redan under gårdagen, men ligger fortfarande på höga nivåer. Men banpersonalen tillsammans med några frivilliga medlemmar har under förmiddagen städat bort både skräp, bråte, bryggor och altandörrar från banan.

Helt otroligt nog är banan redan i spelbart skick även om vi ser spår av stormen med träd som blåsigt ner och lite blöta områden.

Se gärna inslaget från svt västernorrland som gjordes idag.

Stort tack till alla, både personal och medlemmar som ställt upp för att få ordning på allt idag. Nu ser vi fram emot en helg med klubbmästerskap – hoppas att få se så många som möjligt ställa upp

Malin Svelander

Ordförande Timrå GK