Timrå Golfklubb etablerar samarbete med Still strong för dig som är 55+

Timrå GolfklubbDamer 55, UT-13, Veteraner

Hej Bästa medlemmar.

Hej!

Hoppas ni alla är ”taggade” nu när golfsäsongen är i full gång!

Banan ser väldigt fin ut för årstiden eftersom vi b:la fick en bra vår.                                                                            Greenprojektet går helt enligt plan och vi närmar oss snart en öppning av dom ”nya” greenerna.

Jag kan meddela en rolig nyhet om att vi har inlett ett samarbete med träningsanläggningen Still strong i Sundsvall.
Det är en träningsanläggning bara för seniorer med ett unikt koncept för alla över 55 år.    Anläggningen är den enda hittills av sitt slag i Sveriges och vi är väldigt  glada över ett  samarbete som vi  kan ha stor nytta av både på golfbanan men också för att må bättre och få en starkare kropp i alla sammanhang.  Samarbetet kommer märkas till att börja med att Still strong kommer vara närvarande vid ett  par av våra kategoritävlingar i sommar och även hålla i en föreläsning om träning och mat vid vår avslutning i oktober.  Som medlem i klubben kommer du ha möjlighet till ett förmånligare medlemskap i Still strong, så passa på att ta ett snack med dom när dom kommer och besöker oss eller kontakta dom omgående på nedanstående uppgifter.

Svinga lugnt

Per Drutten Engström

Nedan kan du läsa mer om Still strong och vårat samarbete.

Still strong är en träningsanläggning och en naturlig mötesplats för den aktiva senioren där man träffas, tränar och har kul tillsammans. När vi blir äldre så tappar vi naturligt muskelmassa, rörlighet och balans vilket gör att vi blir hämmade och vi kan uppleva sämre livskvalité. Men med regelbunden träning ett par gånger i veckan så kan vi förändra detta på kort tid och orka mer, bli starkare och få en högre prestationsförmåga. Vår anläggning är väl genomtänkt och anpassad, vi har utrustningen och kunskapen för att göra din träning rolig och hållbar för just en seniors kropp.

Vi har två mål med Still strong:
1. Att skapa en härlig och kul upplevelse där du känner dig trygg och välkommen i en likasinnad gemenskap. Vi vill att Still strong skall vara ett ställe som du längtar efter att gå till och som ger dig energi och glädje.

2. Att vår träningsfilosofi bidrar till att fler seniorer får en hållbarare livsstil med en fysik som inte hindrar utan bidrar till ett aktivt liv.

Vår träningsfilosofi utgår från sex fysiska egenskaper som vi behöver i vår vardag för att klara av att vara aktiva även när vi är över 55 år. Vissa egenskaper kan man fortfarande vara väldigt bra på och andra kan man behöva tränas lite mer på. Alla är däremot lika viktiga för att vi ska ha en bra funktionalitet och kunna använda oss av vår fysik genom hela livet.

Våra träningspass är uppbyggda som moduler på de sex fysiska egenskaperna där alla finns med under en träningsvecka. Vi hjälper dig planera din vecka så att du får med de egenskaper just du behöver förbättra och underhålla. Denna träningsfilosofi och passupplägg ger dig ett gott resultat för både kropp och knopp.

Vi använder oss av många olika redskap för att få en variation så både konditionsmaskiner, styrke maskiner, hantlar, bollar, kettlebells, gummiband mm ingår. Träningspassen för respektive egenskap ser likadana ut under 3 månader för att du skall hinna lära dig övningarna och hinna känna att du blir bättre på att utföra träningen. Passen är till största del uppbyggda som stationsträning där alla har möjlighet att träna utifrån sina egna förutsättningar. Kombinationen av de olika passen tillsammans med att umgås och ha kul är det vi brinner för!

Varmt välkomna in och hälsa på oss!

Still Strong
Trafikgatan 52