Tee 42 klar

Timrå GolfklubbBaninfo

Vilken dag vi har haft på golfbanan! Och vilken stöd vi har från medlemmarna! Idag lade vi ut gräset på nya tee 43 som ingår i projektet Tee-it-forward.

Med hjälp av över 30 frivilliga lade ut nästan 700 kvadratmeter gräs på drygt en timme trots att vi gick mellan golfhålen. Det som återstod var för oss personal att göra lite finputs med torven som blev över samt finjustera bevattningen.

Så nu i princip är de nya tee klara. Vi kommer att så in runt om vissa mellan torven och det befintliga gräset samt att välta några gånger till. Sedan får vi vänta och se hur snabbt torven tar sig. Därefter kan vi börja jobba med spelytan, dress upp den och klippa ner. Troligtvis kan vi börja spela därifrån till hösten.

Jag vill först och främst tack min underbara personal som har ställt upp när det har behövts och gjort ett jättebra jobb med det här projektet samtidigt som vi har slitit hårt med att få banan så bra som möjligt inför golfveckan.

Jag vill också tacka alla medlemmar som ställde upp idag och hjälpta oss med gräsläggningen.

Ett stort tack går också till DHL för hjälp med transporten av torven från Simrishamn hit upp. Tack till Jan-Åke AnderssonJA TLS hjälp med grävmaskinen.

-Robert Martin, Course Manager