Skidspår dragit

Timrå GolfklubbKlubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Under veckan har vi förberett ett skidspår runt golfbanan. Men tyvärr har vädret och framförallt havet inte varit på vår sidan. I går på morgonen låg havet 105 cm över normal vattenstånd vilket innebär att mycket av de sista hålen har svämmat över.

Idag har vi dragit om spåret och vi har pga. översvämningen fått korta ner den till de första 9 hålen. När vädret och naturen tillåter så drar vi om den till sin full längd.

Spåret är ca 2,5 km långt i dagsläget. Det är lite blött vid vissa partier men fullt åkbar. Parkering finns vid infart ner till klubbhuset och bakom tee 8. Vi kommer att öppnar bommen ner till klubbhuset till veckan. Åkning sker motsols, alltså mot höger när man kommer till spåret och vi ber alla att hålla sig till det dragna spåret.

Trevlig helg!
-Robert Martin, Course Manager