Resultat för Damgolf 9 + 10 samt information inför slutspelet

Timrå GolfklubbDamgolf

Inför Damgolf nr 9 så introducerades en möjlighet att använda sig utav GameBook som scoreinmatning. Via den appen kunde då både tävlande och andra följa i realtid hur ställningen var hål för hål i den tävlingen.

Väldigt spännande upplägg som vi kommer utvärdera om vi ska nyttja oss utav nästa säsong. Vi tackar Maria i kansliet som hjälpt till att få detta på plats.

Resultaten för Damgolf nr 9 var:

🥇Eva Risberg 66

🥈Ann-Christine Wredenberg 70

🥉Jessica Sjöberg 72

Grattis Eva till drömrundan som också vann armbandet för Damgolf #9💐

Resultaten för Damgolf nr 10 som gick igår Söndag 17 September:

🥇Eva Holmqvist 71

🥈Lena Hörnfeldt 73

🥉 Marianne Bogestedt 75

Grattis till ännu en Eva och en ny vinnare av armbandet.

Som informerats om tidigare så kommer vi i år ha ett slutspel nästa helg 23-24 september som då kommer utföras som MATCHSPEL. De som är topp 16 i OoM kvalificerar sig till slutspelet. De 6 bästa tävlingarna räknas. De som inte kan närvara meddelar tävlingsledning och sedan kommer efterföljande personer få frågan om de kan delta. Förhoppningsvis blir det 16 stycken som ses på lördag förmiddag.