På banan v. 31, 31, och 32

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation, Nyhet

Speltrycket på banan har varit enormt de senaste veckorna men banan har klarat sig utmärkt. Vi fick lite torkstress i före helgens värme och blås men ytorna har återhämtat sig bra. Nästa stor provning blir kommande veckan då det har lovats höga temperaturer merparten av veckan. Men banan fortsätta att utvecklar sig och blir bättre för varje dag.

De här veckorna går vi in i en semesterperiod. Det innebär att vi kommer att prioritera det som är viktigast från skötselsynpunkten och då kan det bli så att vi kratta bunkrarna på eftermiddag så att vi har personal för att klippa på morgonen. Men vi ska göra vår ytterst för att behålla kvalitén på samma höga nivån som vi har haft de senaste veckorna.

Under vecka 31 kommer vi att försöka lufta greenerna om vädret tillåter. Tisdag vecka 32 kommer vi att vertikalskära och dressa greenerna inför KM helg. Vi kommer också att gödsla fairway någon natt vid bra väderlek.

Med det sagt så checkar jag ut några veckor på en välbehövlig semester med familjen. Ha det så gott!

-Robert Martin, Course Manager