Ordförande har ordet juli 2019

Timrå GolfklubbKlubbinformation, Nyhet

Sol, sommar, ledighet med allt vad det innebär. Jag hoppas att många av er har tid och möjlighet att njuta av golf, träning på övningsområdet och härliga stunder i restaurangen med god mat och dryck.

Vi har nu genomfört halva utbildningen i Svenska Golfförbundets utbildning Vision 50/50. Detta är ett långsiktigt förändringsarbete med mål att göra golfen mera inkluderande och välkomnande för alla flickor, pojkar, kvinnor, män, unga, äldre, motionärer och elit. Världens bästa golf för alla.

Banan mår bra! Våra nya greener har fått en lysande start och fairways är i fint skick. Det har varit lite mera nederbörd än normalt. Regnet gör det lätt för gräsrötterna att finna vatten som då blir ytliga och när vindarna och solen sen gör sitt blir marken lätt uttorkad vilket för med sig en del torrfläckar.
Självklart hjälps vi åt att laga nedslagsmärken och lägga tillbaka torv.

Säsongens fösta medlemsundersökning, som kallas Players First, har skickats ut och genomförts. Här kommer medlemmarnas åsikter om banan och klubben fram, detta är viktig information som vi nu kan ta del av. Tack till alla er som tog er tid att svara på dessa frågor. Nästa omgång i denna undersökning kommer i slutet på augusti.

Vår projektgrupp driver framgångsrikt projektet Utveckling av träningsområdet. Planerna är att förbättra korthålsbanan och övningsfältet samt installera belysning, arbetet beräknas börja efter semestrarna.

Den 10-11 augusti ska vi kora klubbmästarinna och klubbmästare för klubben samt i alla klasserna. Vi hoppas på ett stort startfält och anmälan görs på GIT.

Vänligen
Ann-Christine Wredenberg