Ordförande har ordet april 2019

Tack till alla er som deltog på årsmötet den 26 mars.  Mötet fastställde budget och  verksamhetsplan för 2019 samt beviljade ansvarsfrihet för den avgående styrelsen för det gångna verksamhetsåret.

Swishkampanjen/ Banprojektet  lottade ut sitt första pris, vi gratulerar Håkan Lodin. Kampanjen fortsätter och nästa utlottning sker på medlemsmötet den 23 maj.

Banprojektet/ swish 1234522249

Årets stipendium delades ut till pristagarna Åke Nordström och Lennart Sjöberg motiveringen löd bland annat  fantastiska insatser under flera år.

Vår fina bana håller som bäst på att tina fram, vädergudarna är på vår sida just nu och idag öppnar rangen. Robert och hans team är i startgroparna för att ge banan de bästa förutsättningarna och  för att greenprojektet ska löpa på enligt plan så att vi kan öppna banan som vanligt i slutet på maj. Vår bana har klarat vintern bra, vi  kommer att spela golf med 7 provisoriska greener till en början medan de nysådda greenerna hämtar igen sig. Allt är förberett och nu väntar vi på bar mark och fortsatt gynnsamt väder.

Timrå GK och Härnösand GK utökar samarbetet. Som fullvärdig medlem kan du köpa ett greenfeekort för 1000kr som ger dig möjlighet till obegränsat spel på respektive klubb. Som ni redan vet samarbetar vi år också med Sörfjärdens GK som också har full aktivitet och har för avsikt att öppna sin bana i början på maj.

Vision 50/50 som vi bestämde oss för att göra en omstart med då vi var många nya i styrelsen har kommit en bit in i första ronden. Denna utbildning som styrelse och klubbledning genomgår har som mål att säkerställa att golfbanan är en plats där alla trivs, kan vara sig själva och spela golf på sin egen nivå oavsett kön och ålder.

Årets tävlingsprogram har fastställts och finns sedan en tid tillbaka på Golf.se. Här finns många tillfällen att få slå sina bästa golfslag och mäta sig mot andra. Ett roligt sätt att få energi. Tävlingssäsongen invigs på nationaldagen med en  Tvåmannascramble. Golfveckan, årets kanske roligaste vecka, bjuder på några nya tävlingar. Klubbmästerskapet, där vi spelar om mästartiteln på banan, spelas den 10-11 augusti.

Den 23 maj bjuder  klubbens Medlemskommitté in till medlemskväll där bl.a. våra nya krögare   presenterar sig. Start kl 18.00 i klubbhuset. Anmälan till denna aktivitet gör vi på Golf.se.

Lördagen den 11 maj är årets städdag och då ses vi vid klubbhuset kl 09.00

Med stora förhoppningar om varm luft, solsken, vindstilla väder och säsongspremiär på rangen önskar jag

Glad Påsk!

Timrå 2019-04-17