Ordförande har ordet

Hej Bästa medlemmar i Timrå Golfklubb!

Först av allt vill jag tacka för det fortsatta förtroendet att leda Timrå Golfklubb in i det nya decenniet och på samma gång tacka alla för det år som gått. Årsmötet i november beslutade att behålla samma årsavgift som tidigare med den ändringen att städavgiften tillfaller klubben. Vi har haft ett fantastiskt år på Timrå Golfklubb. De 7 greenerna som såddes i påsktid utvecklades över all förväntan och möjliggjorde redan i månadsskiftet juni juli spel med ordinarie greener. Det har genomförts ca 100 arrangemang och nära nog 35000 golfrundor på Timrå GK under 2019. Klubbens juniorer har under året rönt fortsatta fina framgångar. Kubbens herrlag vann ”Ryder Cup” i Hussborg i augusti och pokalen kan beundras i vårt klubbhus. Golfbanan är nu inbäddad i ett täcke av is och snö, medan vi väntar på våren kan vi njuta av vår fina bana i ett skidspår utan backar.

Världshandicap från 1 mars 2020

Sverige går över till världshandicapsystem 1 mars 2020. Då kommer alla svenska golfare att få en ny exakt handicap. Logga in på Min Golf efter 1 mars och se vad din nya handicap blir. Den största förändringen mot idag är att världshandicapen bygger på ett genomsnitt, de åtta bästa av dina 20 senaste registrerade ronder. Det nya handicapsystemet kommer att spegla din aktuella spelstandard bättre än dagens system som till stor del baseras på din allra bästa förmåga.

Nytt betalsätt

Timrå Golfklubb inför nu ett nytt betalsätt för årsavgiften. Genom att logga in på Min Golf och gå till mina inställningar finner du fakturan. Det finns 4 olika möjligheter att genomföra betalningen, Swish, Faktura, Bankkort eller Delbetalning. I bifogad länk kan du enkelt se hur du gör samt vilken betalsätt du föredrar.

Utöver ovan angivna betalsätt kan årsavgiften delas upp genom golfens betal- och kreditkort MoreGolf MasterCard. Du delar upp betalningen på 6 eller 12 månader utan ränta och betalar bara en delbetalningsavgift på 29 kr per månad. Med kortet får du också bonus på allt du köper och mängder av förmåner.

Styrelsen startar 2020 med styrelsemöte den 23 januari. Klubbens verksamhetsplan som presenterades på årsmötet i november inbjuder till många intressanta utmaningar och möten. Vi ser med spänning och förväntan fram mot golfåret 2020 och att få verka för att                                                                                                                                          Timrå Golfklubb ska vara en plats att längta tillbaka till.

Vi är många som längtar till att säsongen ska dra igång igen och så här lyder styrelsemedlemmarnas individuella mål för golfen 2020.

Annelie Axelsson- Förbättra närspelet genom att träna och spela mera.

Malin Svelander- Komma ur bunkrarna på färre antal slag än tidigare år.

Therese Svedjeskog- Försöka ta en plats i damlaget till Hussborg i augusti. Fokusera på min egen golf.

Anna-Carin Östman- Ska ha kul!

Bill Bengtsson- Njuta av livet på en fantastisk golfbana i trevligt sällskap. Träffa flera fairways och greener                   samt lära mig att putta.

Per Drutten Engstöm- Fortsätta att utveckla Timrå GK i den positiva anda som råder. Försöka spela lite mera än i fjol.

Erik Brändström- Utveckla/återta spel med drivern. Försöka hitta jämnhet i puttningen.

A-C Wredenberg- Göra ett anständigt resultat på KM. Spela för en plats i laget som representerar Timrå GK på        ”Ryder Cup” i Hussborg i augusti.

Ronnie Söderlund- Spela 18 hål utan att hamna i affekt.

Micke Sjöblom- Coacha sonen till stordåd och spela mera golf.

Robert Martin- Spela mera golf och framför allt på hemmabanan.

Johan Edlund-oklart

God fortsättning på 2020!

Ann-Christine Wredenberg

Ordf Timrå Golfklubb