Ordförande har ordet

Timrå GolfklubbKlubbinformation

Bästa medlemmar,

Höstsäsongen pågår för fullt med möjlighet till flera fina golfdagar innan vintern kommer.

Banan är i fint skick och förbereds nu med luftning inför vintersäsongen.

Nu på lördag den 12 oktober spelar vi en av säsongens sista tävlingar Tvåmannascramble med gemensam start kl 11.00. Efter 18 spelade hål samlas vi i klubbhuset för prisutdelning.

Tävlingsavgiften är 300kr per spelare och vi hoppas på ett stort startfält. Direkt efteråt samlas vi till en glädjefull aftergolf där enklare förtäring och dryck ingår i startavgiften.

Vårt träningsområde fortsätter att utvecklas, många har tränat flitigt på rangen. Under oktober – november kommer stora delar av de insatser som är planerade för korthålsbanan att starta, se info om korthålsbanan.

Medlemsundersökningen som heter Players First har nu genomförts och vi har fått ta del av resultatet. Vår klubb har gjort en av landets starkaste ökningar i ambassadörspoäng, en av mätfaktorerna. Det är naturligtvis uppmuntrande, men vi har förstås också en del utmaningar att ta tag i inför nästa år. Vi i styrelsen och klubbledningen vill rikta ett stort tack till er som svarade på enkäten. Vi hoppas och tror att resultatet ska ge oss stöd i vår fortsatta utveckling.

2020 införs en gemensam värlsdshandicap. Den största skillnaden mot dagens system är att spelarens handicap kommer att baseras på snittet av de åtta bästa av de tjugo senast registrerade handicapronderna.

Det långsiktiga förändringsarbetet för ett jämställt Golfsverige, Vision 50/50, som jag skrivit om tidigare fortlöper enligt plan. Vi har nu kommit till den tredje av totalt fyra etapper.

Vänligen

Ann-Christine Wredenberg