Nya styrelsen Timrå Golfklubb

Här kommer julhälsningar från styrelsen! Ordförande, vice ordförande, kassör, sekreterare, ledamöter, klubbchef och course manager önskar alla medlemmar & partners en riktigt God Jul & Gott Nytt År
styrelsebild 2019

När nya styrelsen hade sitt konstituerande möte så passade vi inte bara på att knäppa ett kort utan även och ställa några frågor kring deras tankar om banan och sina mål 2019.

Ann-Christine Wredenberg, ny ordförande
Målsättningen med min golf 2019 är att ta en plats i damlaget och få representera Timrå i Hussborg med lägre hcp än idag
Mest besökta hindret är vattnet på 18 från alla möjliga håll
Favorithål på banan är hål nr 5
Favoritplatsen på klubben är startplatsen vid banans början, där och då är allt möjligt

Bill Bengtson, ledamot
Målsättningen med min golf 2019 är att umgås, ha trevligt och kapa tre slag på mitt hcp. Niklas och Peter får något att bita i!
Mest besökta hindret är fairwaybunkrarna på 8:an.
Favorithålet är tveklöst 18:e. Ett suveränt avslutningshål!
Favoritplatsen på klubben är ettans tee kl. 07.00 en solig sommardag.

Therese Svedjeskog, Junior
Målsättning med min golf 2019: Det jag vill upp nå med min golf nästa år är att INTE spela massa höjningsrundor, jag vill hitta tillbaka till mitt stabila spel 🙂
Favorithål får jag säga är hål 6
Mest besökta hindret : Hinder jag INTE vill vara i är bunkrar
Jag vill se till att våra juniorer känner sig mer som ett team och att vi får ungdomar som känner sig stolta och engagerade i klubben, de behövs

Mikael Sjöblom, marknad
Målsättning med min golf 2019: Rakare slag och alltså lägre scorer
Mest besökta hindret: Vattnet på 10:an
Favorithål: 18
Favoritplats på klubben: Tee på hål 1

Malin Svelander,
kassör
Målsättning med min golf 2019 är att bli en bättre puttare, träna mer närspel inkl bunker , samt att gå fler antal rundor under 80 slag
Mest besökta hindret är nog genom alla tider fairwaybunkern på 18 (otroligt välplacerat)
Favorithål är nog 12:an – går att spela på flera olika sätt (men aggressivt är roligast)
Favoritplatsen på klubben: Jag har ingen speciell plats utan många, allt från känslan att kliva in i klubbhuset och välkomnas av trevliga golfare, till känslan och utsikten vid tee på hål 7, samt hålen 13-15 där man konstaterar att vi har en extremt vacker bana.

Anna-Carin Östman, Visison 50/50, Medlemsaktiviteter
Målsättning med min golf 2019 – Försöka sänka hcp
Mest besökta hindret – Vattnet på 6:an
Favorithål – 12:an
Favoritplats på klubben – Tee 57 på 7:an, älskar utsikten mot havet där! Vi har en fantastisk golfbana!

Robert Martin, Course Manager
– Målsättning med min golf 2019: Min målsättning är att faktiskt hitta tid att spela golf särskilt med familjen. I år spelade jag bara 7 ronder och allt hade med jobbet att göra.
– Mest besökta hindret : Konstigt nog lilla dammen på vänster sidan fairway på hål 12 där det är ca 80 m kvar.
– Favorithål : Hål 11. Jag älskar hur det rammas in av högroughen och kullarna på ena sidan och vattnet på andra för att skapa ett psykologisk hinder trots att fairway och semi-roughen är 60 meter bred på landningsområdet 180 meter ut. Mycket kan händer på hålet och det är lika enkelt att göra bogey som birdie men det glömmer man bort på grund av utsikten från greenen.
– Favoritplats på klubben: Mitt kontor. Där kan jag stänga dörren och skratta, grina, svära, fundera, planera, skrika, le och andas ut för att sen går ut och ta itu med allt som ska göras.

Ronnie Söderlund, vice ordförande, Tävling
Målsättning med min golf 2019 – Att för 3 dje gången vinna u-13
Mest besökta hindret – vattnet på 16
Hål 6 är mitt favorithål
Min favoritplats på klubben är putting green vid klubbhuset

Per Drutten Engström, Klubbchef
Målsättningen med min golf 2019 – Att försöka spela fler antal ronder (för att kunna bedöma banans skick etc, samt bygga relation med Partners)
Mest besökta hindret – Vattenhindret vänster på hål 15
Favorithål – Sista 9e
Favoritplats på klubben – Klubbhusområdet

Susanne Hellqvist, Medlemsaktiviteter
Målsättning med min golf 2019 – Att bli singel handikappare
Mest besökta hindret – Varierar från år till år men 2018 var det vattnet på hål 12
Favorithål – 13
Favoritplats på klubben – Banan! Eller så borde jag säga övnings området

Niklas Dahlgren, utbildning och representant från Timrå Golf Acadamy
Målsättning med min golf 2019: Träna mer närspel, bli bättre på att visualisera slagen och spela fler slag med fade.
Mest besökta hindret – Vattnet efter utslaget på 12:an vid försök att slå drive
Favorithål – 18:de. En bra risk/reward-avslutning på en fantastisk sista nio.
Favoritplats på klubben: Lektionsstudion och 14:e tee.

Johan Edlund, Junior