Nu tar säsongen 2020 slut

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation

Vilket fantastiskt år vi har haft här på Timrå Golfklubb. Trots det pågående pandemin och en regnig höst har vi kunnat ha golfbanan öppet för spel i närmare sex månader.  Men nu måste det roliga ta slut.

På torsdag ändras vädret från att vara milt till att vara betydligt kallare med stor chans för snö. På onsdag kommer vi då att lägga vinterdukarna på greenerna och därför måste vi att stänga golfbanan för säsongen. Med andra ord, tisdag den 17 november är sista dagen för spel den här säsongen. Även rangen stängs på onsdag.

Jag och mina arbetskamrater ute på banan vill tacka er alla för en jättebra säsong. För våran del har det minst sagt varit intensivt med allt spel men det har varit otroligt givande att kunna ge så många en fin tillflyktsplats under den här mörka perioden.

Ta hand om er och tack för en fin säsong!

-Robert Martin, Course Manager