Nu stänger vi korthålsbanan och hål 1-9; 10-18 öppen

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation

Imorgon, tisdag den 10:e november, kommer vi att stänga hål 1-9 för året. Det gör vi för att både göra klart grävningsarbetet som vi har påbörjat samt att börja täcka greenerna. P.g.a. Covid har vi bedömt att det är för riskabelt att ta in hjälp av våra hjälter i Dukgänget. Vi måste därför utföra jobbat själva och innan säsongspersonalen slutar för året. I år lägger vi också duk på tee 50 och tee 57. Det jobbet har vi börjat med idag på första 9 och kommer att fortsätta med på sista 9 under veckan.

Vad det gäller grävningsarbetet vill jag påminner er att INTE leta boll i närområdet till grävmaskinen. Det känns onödigt att man behöver ens påpeka att det är farligt men det är alldeles för många som inte tänka sig förr.

Korthålsbanan är också stängd för säsongen nu. Vi kommer att hålla rangen och hål 10-18 öppet så länge vädret tillåter men stängningen kan ske plötsligt.