Nu stänger vi banan för säsongen

Timrå GolfklubbAlert, Baninfo, Klubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Då har dagen kommit då vi har tagit beslutet att stänga banan för året. Den kalla helgen och en kall start på veckan gör att årets golfsäsong sträckte sig från 21 maj till 8 november. Antalet golfdagar blev väldigt snarlik förra årets säsong. (27 maj – 17 nov). Vi är trots stängningen i full gång med arbeten på banan, träningsområdet för att förbereda för vintern. Det är också en hel del arbeten i gång kring klubbhuset. B:la så är vi i slutfasen av installation av laddstationer för elbilar (4 st)

Golfåret har precis som 2020 varit ett bra år för golfklubben trots pandemin. Mycket spel, fler medlemmar, många som tränat & tävlat under året. Nu laddar vi för en ny säsong. Vi är redan i gång med arbete och planering för nästa år!

Ett stort tack till alla Er Medlemmar, våra Partners & gäster till golfklubben för en fantastik golfsäsong 2021.

Med vänliga golfhälsningar Per ”DruttenEngström Klubbchef