Nu är det snart dags för Golfveckan 2019

Timrå GolfklubbKlubbinformation, Timrå Golf Academy

Vecka 27 närmar sig med stormsteg och med det årets golfvecka.

Som vi alla vet så har vi ett pågående greenprojekt. Det flyter på helt enligt planerna vilket känns bra. För stunden har vi fortfarande några provisoriska greener men senast till golfveckan så har vi öppnat samtliga greener på banan vilket känns fantastiskt. För dig som vill läsa mer om statusen på banan så läs gärna CM Roberts banstatus rapport som finns på hemsidan & Facebook.

Årets golfvecka kommer att vara full av aktiviteter. B:la kommer Berg & hjort´s Golfrestaurang att ha lite olika teman under veckan. Mer information från dom kommer framöver. Nytt för i år är fredagens tävling när vi kommer att spela en greensome för att stödja Prostatacancer. Tävlingen spelas i form av två kanonstarter (fm & em) med efterföljande prisutdelning och underhållning.

Veckans tävlingsprogram ser ut enligt följande

Måndag 1/7

Spelform: 6×3 (Greensome, Foursome, Scramble)

Tisdag 2/7