Luftning av Greenerna

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation, Okategoriserade

Imorgon, tisdag den 18 september, börjar vi att djuplufta greenerna. Det kommer att innebär lite störning i spelet och att man kan råka ut för att spela till en provisorisk green under tiden vi lufta. Vi kommer att självklart anpassa oss så gott vi kan till ev. tävlingar men det här är ett tidskrävande arbete och vi be om överseende i fall det stör till med just tävlingar.

Arbetet går ut på att slå ner solida pinnar ca 25 cm i greenerna för att luckra upp material så att greenerna kan både andas och svälja vatten lite bättre. Efteråt kommer vi att välta och ev. dressa greenerna. då det är miljontals små hål som ska göras kommer det att ta ca 2,5 dagar att genomföra om vi inte köra nätterna som är lite riskabelt i fall det blir frost.

Robert Martin, Course Manager