Klubbinformation

Timrå GolfklubbAlert, Klubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Snart är det äntligen dags för en ny golfsäsong, öppningstider för range samt bana återkommer vi med när det börjar närma sig. Vårarbetet på banan går enligt plan och det ser positivt ut. Nedan följer lite info från klubben och vi vill passa på att hälsa Er varmt välkommen till en ny säsong på Timrå GK.

Regel- & Golfvärdskväll

Ta chansen att fräscha upp dina regelkunskaper. Tisdag den 9 maj kl 18:00 ses vi på klubben & vår egna Ulf Söderlund går igenom delar av regelboken samt nyheter för kommande säsong, anmälan via mingolf.se.
För dig som är intresserad av att hjälpa till som golfvärd kommande säsong så har vi en kort info kring detta denna kväll.

Tävlingsprogram 2023
Måndag 8 maj släpper vi sommarens tävlingsprogram, håll utkik på mingolf.se för anmälan till både kategorigolf samt övriga tävlingar. Vi återkommer närmare med ett preliminärt klockslag för själva tävlingssläppet.

Städdag
Som ni alla vet så har vi ingen städavgift men vi uppskattar all hjälp vi kan få från er medlemmar med att fixa & göra snyggt på klubben inför kommande säsong. Vi ses lördagen den 13 maj
kl 09:30, medtag egen kratta. Vi bjuder alla som deltar på hamburgare.

20 maj Mega Demodag
TGA kommer att ha en Demodag där alla leverantörer finns på plats, vill du boka utprovningstid gör du det med Niklas & Peter via mail timragolfacademy@timragk.se
Korthålsbanan kommer att vara öppen & Qbar kommer att ha öppet för den som vill käka lunch eller ta en fika.

Greenfeesamarbeten 2023
Fullvärdiga medlemmar i Timrå GK kommer även detta år att kunna lösa en årsgreenfee hos Sundsvalls GK samt Öjestrands GC för 2900 kr. Detsamma gäller för Härnösands GK men där är avgiften 2500 kr. Vill du ta del av årsgreenfee erbjudandet så kontaktar du respektive klubb. Precis som tidigare år så kommer vi att ha samarbetsgreenfee med Hussborg & Åre, på dessa klubbar spelar du som är fullvärdig medlem för 300 kr. Vi har även ett avtal med Sörfjärdens GK där du som är fullvärdig har 100 kr rabatt på greenfee oavsett veckodag. Vårt samarbete med Vallentuna GK löper på precis som tidigare år med 20 fria starttider per vecka samt halv ordinarie greenfee på helger.

Guldstegen
Glädjande är att Timrå GK i år är nominerade till Guldstegen i kategorin Årets Hållbarhet- & Mångfaldspris. Det är så roligt att vårt fina arbete inom denna kategori blir uppmärksammat! Gå gärna in & rösta här. Sista dag att lägga din röst är 30 april.