Klubbens ordförande och klubbchefen hälsar välkommen till golfsäsongen 2022

Timrå GolfklubbKlubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Först och främst vill jag tacka för förtroendet att leda Timrå GK ytterligare ett år. Det känns roligt och förstås utmanande att leva upp till förra årets fina resultat. Vi tackar alla medlemmar som deltog på klubbens senaste årsmöte. Lite kort information från mötet:

Klubbens styrelse fick ansvarsfrihet efter presentationen av det fina ekonomiska resultatet för verksamhetsåret 2021. Mötesdeltagarna fick också ta del av det pågående arbetet Vision 2025.

Årsmötet tilldelade Gerhard Rystedt Hedersmedlemskap i Timrå Golfklubb efter hans strålande insatser under 37 år. Vi tackar också Margareta Brandt, Therese Svedjeskog, Annelie Axelsson, Erik Brändström och Mikael Sjöblom för tiden i styrelsen och det fina arbetet med den fortsatta utvecklingen av golfklubben. Våra nya ledamöter i styrelsen Anneli Harrvik, Susanne Wallner, Robin Håkansson, Per Lundin och suppleanterna Linda Thuresson och Ove Einberg hälsas alla varmt välkomna.

Nu peggar vi upp för den nya säsongen:

• Måndag 16 maj Q-bar öppnar för säsongen med lunchservering
  • Onsdag 18 maj Mingelkväll kl.18.00
    Under kvällen informerar vi om bland annat, tävlingsprogram, banan just nu, korthålsbanan, Vision 2025, Timrå Golf Academy finns självklart på plats för att visa årets alla nyheter.
  • Golfvärd Timrå GK
    Vi söker dig som med ett glatt humör kan verka som ambassadör för vår fina klubb. Under säsongen 2022 har vi för avsikt att bemanna startkuren vid första tee. Är du intresserad av detta uppdrag ber vi dig att anmäla dig till något av våra utbildningstillfällen, vi behöver er alla! Anmälan gör du via min golf.
  • Torsdag 19/5 Utbildning för golfvärd
  • Måndag 23/5 Utbildning för golfvärd
  • Torsdag 26/5 Utbildning för golfvärd

Det är roligt att vi ser ett fortsatt stort intresse för golfen i Timrå. Tack till alla medlemmar och partners för att ni är med i den fortsatta utvecklingen av Timrå Golfklubb, en plats att längta tillbaka till!

Väl mött till en ny golfsäsong

Ann-Christine Wredenberg              Per Drutten Engström

Ordförande Timrå Golfklubb            Klubbchef  Timrå Golfklubb