Klart med nya Instruktörer till Timrå Golfklubb

Det är med glädje vi på Timrå Golfklubb kan presentera Niklas Dahlgren & Peter Forsgren som dom nya Instruktörerna för Golfklubben. Niklas & Peter har en gedigen bakgrund inom golf med både träning & tävlings erfarenheter.niklas-peter-2016-irland
Vi vill också ännu en gång tacka Pålle Börlin för sina år på Timrå Golfklubb och samtidigt önska honom lycka till med framtida utmaningar. Välkommen till Timrå Golfklubb och en spännande framtid!
Per Engström Klubbchef Timrå Golfklubb

Nedan kan du läsa Niklas & Peters hälsning till Er medlemmar & Partners.

Timrå GK är en fantastisk golfklubb!
Det är den första reaktionen när banan kommer på tal och allt som oftast det första svaret när någonting kring banan diskuteras och utvärderas. Så har vi nog alltid känt och alltid resonerat.

Vi stöter och blöter kring banan, träningsområden, range, klubbhus, placering etc. och kommer fram till att anläggningens helhet är svårslagen i den här delen av landet. Områdena för golfträning är fantastiska!
Man behöver bara ta saker och ting ett eller två steg längre… Det är precis vad vi ska göra.

Vi känner en enorm glädje och entusiasm inför att nu få ta över och axla tränarrollen på Timrå GK.
Vår målsättning är att tillsammans med golfklubben skapa och driva Norrlands bästa och största center för golfträning. En genomarbetad träningsanläggning som kommer att kunna erbjuda bästa tänkbara förutsättningar för modern, inspirerande och kvalitativ golfträning.

Vi kommer att tillsammans med Timrå GK bygga en fullskalig Svingstudio med två stora rum för golfträning. En Svingstudio med dagens moderna utrustning (TrackMan, SwingCatalyst m m) som blir navet i vår verksamhet och det som ger oss möjlighet till golflektioner i toppklass och utprovning av klubbor till perfektion.
Tillsammans med vår kunskap, glädje och hängivenhet till golfen blir vår styrka just i att vi är ett ”vi”. Två tränare som med fördel kommer att kunna sporra, ge feedback, bolla och utveckla varandra,
vilket vi är övertygad om blir ett framgångsrecept.

Med både tränar och spelarbakgrund tror vi oss kunna guida, inspirera och träna alla kategorier spelare. Vårt fokus kommer med andra ord att ligga på er medlemmar och ert golfspel. För att lyckas med det har vi medvetet valt bort en fullskalig shop, som tar tid och kraft och hindrar oss från att behålla ovan fokus.

Vår ambition är att driva en golfshop med assistans av klubbens reception. En shop innehållande ett stort sortiment av bollar, handskar, övriga förbrukningsvaror och därtill kläder med Timrå GK´s logotype. Ett modernt upplägg som ligger i tiden. Övrig utrustning i form av järnklubbor, drivers, metalwoods, hybrider och wedgar sker via Custom Fitting (skräddarsydd utrustning) i vår kommande Svingstudio vid rangen.

Vi kommer att lägga stort fokus på klubbens juniorverksamhet, då detta ligger oss varmt om hjärtat.
Vad som kännetecknar en levande och framgångsrik golfklubb återfinns ofta i klubbens mån, upplägg och målsättningar kring barn och ungdomar.
Vi kommer att arbeta med golfresor för klubbens medlemmar, både vår och höst. En återkommande Golfskola på våren och en Spelresa på hösten. Ett för oss viktigt inslag för att stärka vår roll, lära känna er medlemmar samt öka gemenskapen och samhörigheten i klubben.

Vi vill i samband med detta även tacka Pålle Börlin för allt han har gjort för oss i unga år. Det har varit värdefullt på många sätt. Inte minst i vår strävan att helt enkelt bli bättre golfspelare.
Ett stort tack till Pålle!

Vi ser väldigt mycket fram emot att långt, roligt och framgångsrikt samarbete tillsammans med er medlemmar på
Timrå GK. Utförligare info om oss och vår kommande verksamhet kommer att återfinnas på klubbens hemsida framöver.
Nu kör vi!!
Niklas Dahlgren / Peter Forsgren