Handigolf Touren

Den 6-7 augusti spelas Svenska Golfförbundets tourtävling i HandiGolf på Timrå Golfklubb, den enda i sitt slag norr om Stockholm. Ifjol hade vi motsvarande och uppskattade SM-tävlingen på klubben.

De tävlande har någon form av funktionsnedsättning men med en enorm vilja och energi har de utvecklats till fullfjädrade golfspelare.

Bakom dessa spelare finns också starka livsöden såsom för Jonny Granberg. För cirka fyra år sedan var Johnny Granberg på väg hem efter en kväll med ett par kompisar. Olyckligtvis föll han ner på spåret vid Sandsborgs tunnelbanestation och blev liggandes medvetslös och svårt skadad när han blev överkörd av tåget. Inte nog med det, han blev dessutom rånad av en man. I stället för att hjälpa Jonny upp hoppade mannen ned och rånade Johnny på hans klocka och plånbok.

Tävlingen på lördag och söndag startar klockan 8. Kom och se Jonny och dom andra tävlande spela.

På bilden ser ni några lyckliga vinnare ifrån SM 2015 – på Timrå Golfklubb