Dags att stänga banan

Timrå GolfklubbAlert, Klubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Nu på torsdag 3 november stänger vi golfbanan för säsongen 2022, en säsong som med en tuff startsträcka till trots blev väldigt lyckad.

Nu har tiden kommit då golfbanan ska få pusta ut och vila upp sig från säsongens påfrestningar samt påbörja återhämtningen inför den kommande vintern, detta ger den såklart bättre förutsättningar inför nästa säsong. Att stänga nu ger banpersonalen tid att förbereda banan inför vintern, det ska ordnas och fixas med vinterdukar, förbättringar ska göras inför nästa säsong, samt mycket mycket mer.

Säsongen 2022 innebar mycket jobb för att få fram en spelbar golfbana, efter en sämre vår och med rådande världsläge har vi kämpat med de kostnadsökningar som drabbat oss lika hårt som det övriga samhället. Trots detta så har vi gjort en rad förbättringar på anläggningen som vi är mycket stolta över. Vi har bland annat, invigt belysningen på både rangen och korthålsbanan, vi har kunnat slå mot nya målgreener på rangen, vi har flyttat om klipplinjerna på många hål och förbättrat greenområdena på hål 16 och 18. Vår förhoppning är att både medlemmar samt gäster känner att vi hela tiden försöker ge samtliga en bättre spelupplevelse samt träningsmöjligheter.

Timrå Golfklubbs ledning tillsammans med alla medarbetare vill tacka våra medlemmar, partners och gäster för en bra säsong. Ert engagemang och stöd för golfklubben och vår verksamhet gör att vi känner oss väldigt stolta över vår anläggning. Vi, precis som ni, längtar redan till våren och en ny säsong med nya möjligheter.

Så vi säger stort TACK för säsongen 2022!