Banöppning torsdag 28 maj

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation

Äntligen dags för en ny säsong.

Banan har efter omständigheterna med mycket isbildning klarat vintern bra, men en kall maj med frostnätter har gjort att växtligheten inte riktigt tagit fart förrän de sista dagarnas varma vindar/temperaturer. Greener och fairway börjar nu ta fart och växa ihop sig fint, medan en del tees ännu inte riktigt kommit igång fullt ut.
Banan öppnar imorgon torsdag med 17 ordinarie greener (hål 1 provisorisk) och två uppsättning tees. Tee 57 som på vissa ställen spelas från 54 och tee 50.

Med anledning av Covid-19 följer vi Golfförbundets rekommendationer med flaggor som ej tas ur hål samt inga krattor i bunkarna. Vid ej krattat läge i bunker får en klubblängds lägerförbättring tillämpas. Boll plockas upp ur hål med handske på.

För övrigt gäller eget ansvar att samtliga som besöker klubben känner sig fullt friska, håller god handhygien och håller avstånd från varandra.

Våra nya restaurang q.bar golf håller öppet med lunch mellan kl.10.30-14.00 och kiosken fram till kl. 20.00. À la carte meny kommer att finnas tillgänglig från 14.00

Varmt välkommen till ny golfsäsong på Timrå GK!