Årets första nyhetsbrev, påminnelse betalning av årsavgiften samt kungörelse av kommande årsmöte 20 mars!

Timrå GolfklubbAlert, Klubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Hej alla medlemmar i Timrå Golfklubb

Nytt år, nya möjligheter brukar det så fint heta. Vi ser fram emot en ny rolig spännande säsong på Timrå GK. Banan är som ni förstår fylld av ett snötäcke och vi försöker ha ett skidspår preparerat för de som vill njuta av vår vackra omgivning även vintertid. Dock så ställer dessa temperaturskillnader och snöfall till det ibland men vi hoppas fortfarande kunna återupprepa förra årets evenemang ”skidbingo” någon gång under mars månad, vi återkommer om datum och tid. Är ett utmärkt tillfälle att träffa trevliga golfvänner så här ”off-season”.

Vi passar på att påminna alla medlemmar att göra Er betalning av årsavgifterna för 2024. Betalningen görs som tidigare år via Min golf. Se även instruktion om hur du gör betalningen här Så betalar du avgifter i Min Golf. (youtube.com). Sista betalningsdag är 28 februari men inget hindrar att göra det tidigare.

Nyhet på personalsidan är att från och med april månad har vi en nyanställd på banan, och det är en gammal bekanting, Lucas Åman, som kommer närmast från Sundsvalls GK. Vi säger varmt välkommen till Lucas, mer presentation kommer om honom närmare säsongen av Robert men det blir ett bra tillskott när vi har mycket spännande förändringar som ska genomföras.

Status på banan är annars mest snöskottning och dragning av spåren just nu, i övrigt så planeras det inför kommande ombyggnationer som vi berättade om på förra årsmötet som vi hoppas komma igång med så snart det går i år. I klubbhuset färdigställs den nya shopen som Niklas och Peter ser fram emot att öppna under våren.

Styrelsen och klubbledningen arbetar med att summera föregående år med kommande bokslut, verksamhetsberättelser etc som kommer presenteras på årsmötet som planeras till onsdagen den 20 mars. På det mötet kommer det också vara personval för nya styrelseledamöter i golfklubben samt valberedning etc.  Med denna kungörelse vill vi också påminna att eventuella motioner ska vara inskickade till styrelsen senast 4 veckor innan!

Har du frågor eller funderingar är du som alltid välkommen att kontakta golfklubben via kansliet.

Kom ihåg att Timrå GK också kan spelas i Timrå Academy´s fina simulatorer.

Tills vi ses igen
Malin Svelander, Ordförande Timrå Golfklubb

Per Drutten Engström, Klubbchef Timrå Golfklubb

– en plats att längta tillbaka till!