Vädrets makt är otroligt

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation, Nyhet

Maktlös. Så känner man sig idag när vi körde runt golfbanan för att kolla läget. Men man kan inte sluta gapa på vilken makt vädret har. Den fina invintring vi har haft riskeras att bli mer av en katastrof nu när snön har blivit till slask, med regn som faller istället för snö och med vinden som piska på det stigande havet.

Det sist nämnde är det som ställe till det som värst. Just nu ligger vattenståndet 93 cm över det normala. Det innebär att stora delar av banan är översvämmad. Som tur är har det nu kumulerat och väntas återgå till ett mer normal vattenstånd senare ikväll.

Det som vi ser är att ingen av fastigheterna har drabbats. Gångbron på hål 15 har lossnat och gått sönder och det ligger väldigt mycket små skräp på de delarna av banan närmast havet. Sen när vatten dras tillbaks finns det risk att det undermineras vid vissa palissader och att isen som låg på några ställen utökas. Vi har varit med om det här förut så det tar vi hand om till våren!

Med det sagt så passar jag på att önskar er alla en Happy Thanksgiving och tackar så mycket för den här säsongen och allt stöd och glädje ni ger oss som sköter om anläggningen.

-Robert Martin, Course Manager