Säsongen går mot sin slut

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation, Nyhet, Okategoriserade

Tyvärr går golfsäsongen 2017 mot sin slut. Den här veckan (v. 41) kommer vi att korta ner banan. Tee 62 och tee 57 stängs för säsongen.

Vi kommer att börja ”blåsa” bevattningssystemet under veckan. Det innebär bl.a att vissa vattenspridare kan köras igång dagtid för att tömma bevattningssystemet på vatten för att undvika frysskador under vintern. Det innebär också att toaletterna ute på banan stängs.

Vi är också ute och tar bort högroughen. Det är ett tidskrävande jobb med många transport. Det inte alla gånger som föraren har uppsikt så ha tålamod.

Och sist men inte minst nu börja frosten att komma. Årets första frost kom i lördags men försvann väldigt fort. Men nu går vi mot den tiden då frosten kan ligga länge. Då vill jag passa på att påminner alla att det är strängt förbjudet att beträda frostiga greener! Vissa greener, t.ex. green 1, ligger i skugga den här årstiden vilket innebär att frosten ligger längre än på green 18 eller övningsgreenerna. Tänk på det innan ni slår ut. Vi kommer att uppdatera hemsidan och Facebook med aktuell info när banan är stängd p.g.a. frost men det kan hända att vi missa det eller att ingen är på plats för att meddela det då vi drar ner på helgarbetet.

Ha en fin golf-Höst!  –Robert Martin, CM