På banan vecka 39 och 40

Timrå GolfklubbBaninfo, Klubbinformation, Nyhet

Under kommande veckorna lär grästillväxten börja avta i samband med att temperaturer blir mindre. Då går vi över till våra höstjobb. Vi börjar nu att ta ner högroughen runt banan. Vi har också börjat med röjning i de yttre områden. Vi kommer att hålpippa och dressa upp några av teen och vissa områden vid greenerna för att få till en bättre tillväxt. Dessutom har vi löv från tusentals björkar som ska hanteras.

På tisdag nästa vecka har vi en Medlemskväll kl. 18. Då kommer mer information kring åtgärderna på greenerna som kommer att genomföras nu under hösten. Vi du veta mer så ses vi då!

Tänk också på att det börjar bli lite kallare på nätterna och då får vi frost. GOLFBANAN ÄR STÄNGD VID FROST. Det gäller även putting greenerna. Var god och respektera det tack.