Golfsimulator-turnering för Upp till 13 & Veteranerna

Timrå Golf AcademyKlubbinformation, Timrå Golf Academy

Senhösten är här och golfsäsongen börjar gå mot sitt slut.
Men golfen och tävlandet behöver inte vara slut bara för att det blir vinter! 😊

Vi har nu startat upp vår TrackMan Simulator (i klubbhuset) som i vinter har en ny uppdaterad mjukvara och nya banor att spela.

Vi vill därför gärna erbjuda en ”Winter-series” för Upp till 13 samt klubbens Veteraner.

Vi har pratat med Hudiksvalls GK som kör detta koncept med ett väldigt lyckat och uppskattat upplägg. Detta bidrar till att Ni golfare får möjlighet att träffas och umgås även vintertid. I Hudiksvall är det 60 st. som spelar. Vi tänkte att vi börjar med 30 st. denna vinter, så kanske vi kan utöka möjligheterna till nästa vinter.
Först till kvarn med anmälan, och då gäller det alltså att vara bland de 30 första 😊.
5 platser kvar (6/11).

Vårt tänkta upplägg är 9-håls rundor (3-bollar) med spel på onsdagar och start i december.
Ett poängsystem baserat på placering i den olika omgångarna. 15 st. spelar varje onsdag, d v s varje omgång tar 2 veckor att färdigställa. Spel alltså varannan vecka.

Två omgångar per månad under december, januari, februari och mars. Det blir 8 omgångar á 9 hål per omgång. Vi spelar olika banor varje omgång.

Startdatum: Onsdag 5 december.
Tider: Onsdagar. Dagtid under december, januari, februari, mars.
Starttider: Kl. 09.00, 10.30, 12.00, 13.30 samt 15.00.
Spelform: 9 hål poängbogey. 3-bollar.
Pris: 800 kr. (100 kr/omgång/spelare)
Prisbord: 6000 kr i presentkort i shopen (förutsatt att det blir 30 spelare som deltar). Pris till plats 1-6.
Anmälan: Nedan mejladress

Varmt välkommen med er anmälan! 😊

Niklas Dahlgren & Peter Forsgren
Timrå Golf Academy