Äntligen dags för Golfveckan 2018

Bron hål 12

Nu öppnar vi upp för den traditionella golfveckan på Timrå Golfklubb.
Vädrets makter verkar bli på vår sida och som vanligt så är det mycket spelare anmälda.

Vid lagtävlingarna under veckan så är vi tacksamma om det är en spelare från respektive lag som betalar startavgiften för tävlingen för att underlätta administrationen i kansliet

Programmet under veckan

Måndagen startar vi upp veckan med 3×6 i 2-mannalag med Wretmans Golfrestaurang som dagens värd.

Tisdag: Presenteras i samarbete med Timrå Kommun & Näringslivskontoret
Spelform är singel i Dam & Herrklasser.

Onsdagen spelar vi Bästboll där tävlingens partner Bilbolaget b:la ställer upp en bil som HIO pris på hål 14.
Är det flera som gör HIO under dagen avgörs bilens vinnare i ett förmodat dramatiskt puttmästerskap efter tävlingens slut.

Torsdag får vi besök av Golfhäftet Trophy som gör sitt tour-stop på Timrå GK.
Kanonstart klockan 09:00/09:10 i spelformen Greensome.

Fredag är det återigen LADS som presenterar dagens tävling Tryall Irish greensome

Lördag Traditionell avslutning av Golfveckan med Toyota som arrangerar 4-manna scramble

Tävlingen under veckan kommer som vanligt att ha en fint prisbord.
Ta gärna med en kompis, granne, sambo etc ner till klubben under veckan och titta & njut på tävlande tillsammans med något ur restaurangens utbud.

Vi hälsar alla Partners, tävlande & övriga gäster till golfklubben varmt välkommen till Golfveckan 2018

Per ”Drutten Engström
Klubbchef